PİR SULTAN ABDAL KÜLTÜR DERNEĞİ EDREMİT ŞUBESİ'NDEN, 33 CAN, 33 BAĞLAMA ETKİNLİĞİ!

Pir Sultan Abdal Kültür Derneği Edremit Şubesi tarafından geçtiğimiz gün, "33 Can, 33 Bağlama etkinliği gerçekleştirildi.
BAŞKAN AYDOĞAN, "33 CAN, 33 YIL! SİVAS İÇİN ADALET, HERKES İÇİN ADALET! UNUTMADIK, UNUTMAYACAĞIZ!"
Pir Sultan Abdal Kültür Derneği (PSAKD) Edremit Şube Başkanı Sebahat Aydoğan Nalbantoğlu tarafından yapılan basın açıklamasında, "Değerli Basın Emekçileri, Sevgili Canlar, Dostlar, Yoldaşlar! "Dönen dönsün, ben dönmezem yolumdan" düsturuyla; bıkmadan, usanmadan ve asla yılmadan yürüttüğümüz hak ve hakikat mücadelesinde serini meydana koyan cümle canlar, hoş geldiniz! Bugün 21 Haziran’da; Türkiye’nin ve dünyanın dört bir yanında, kalbi adaletten, özgürlükten ve eşitlikten yana atan canlarla yeniden meydanlardayız. Britanya’dan Avustralya’ya, Avrupa’nın pek çok kentinden Kıbrıs’a kadar, pirlerimizin o boyun eğmez duruşuyla alanları dolduruyoruz. Şehirlerin en işlek meydanlarında adalet ve eşit yurttaşlık çağrımızla bir kez daha cem olduk. Dardayız canlar! O nedenledir ki Hakk’ın ve halkların huzurunda dara durduk; adalet istiyoruz! Bizler bugün buraya sadece 33 yıl önce yitirdiğimiz canlarımızı anmaya gelmedik. Biz bugün buraya hesap sormaya, yüzleşmeye ve bu toprakların kötü talihini değiştirmek için omuz omuza vermeye geldik! Gerici, ırkçı, tekçi, inkârcı ve katliamcı zihniyetin utancını; basının ve halkımızın huzurunda o karanlık odakların yüzüne vurmaya geldik. Yüreğimizde 33 yıldır sönmeyen o kor ateşi haykırmak için buradayız! 33 yıldır adalet peşindeyiz. Bu mücadelenin en önünde, büyük bir direngenlikle yürüyen ailelerimiz ne yazık ki birer birer Hakka yürüyor. En insani hakları olan adaleti göremeden, Madımak Oteli’nin bir "Utanç Müzesi" olduğuna şahit olamadan Hak ile Hak oldular. Onların anıları önünde saygıyla eğiliyoruz. Devirleri daim olsun. Mücadele miraslarını sonuna kadar sahipleneceğimize; hem 33 canımızın hem de ardından uğurladığımız ailelerimizin düşlerini gerçeğe dönüştüreceğimizin bir kez daha sözünü veriyoruz! Bugün bu alandan devlete ve hükümete bir kez daha sesleniyoruz: Canlarımızın katledildiği, insanlığın yakıldığı o karanlık mekân, yani Madımak Oteli derhal, amasız ve fakatsız UTANÇ MÜZESİ yapılmalıdır! Hafızayı silmek isteyenlere, katliamı unutturmaya çalışan egemen akla karşı; o bina bu ülkenin yüzleşme nişanesi olana kadar bu talebimizden asla vazgeçmeyeceğiz! Değerli Dostlar, bugün yaşadığımız çürümüşlüğün temel sebebi, geçmişle yüzleşilmemesidir! Ülkemizin üstüne çöken bu zifiri karanlık bir tesadüf değildir. Bugün sokak ortasında katledilen kadınların, talan edilen doğamızın, derelerimizin, ormanlarımızın, halkın iradesine ipotek koyan kayyumların, hukuk darbelerinin ve irade gasplarının ana nedeni; katliamlarla hesaplaşılmaması ve faillerin cezasızlıkla ödüllendirilmesidir. Dünü aydınlatılmayan bir ülkenin bugünü karanlık, yarını ise esarettir! Geçmişin bu ağır hesapları verilmeden bu ülkeye ne demokrasi gelebilir ne de hakiki bir barış inşa edilebilir! Bu katliamcı zihniyet coğrafya ve sınır tanımıyor. Tarih şahittir ki; dün Anadolu'da Koçgiri’de, Dersim’de, Maraş’ta, Çorum’da, Malatya’da, Sivas’ta ve Gazi’de canlarımızı bizden koparan o tekçi, faşist ve gerici odak neyse; bugün Suriye’de Alevi halkına yönelik uygulanan vahşet de tam olarak aynısıdır! Aynı karanlık pınardan besleniyor, aynı nefretle saldırıyorlar. Ama unuttukları bir şey var: Kerbela'dan bu yana hiçbir zaman biat etmedik, zalimin önünde diz çökmedik, zulme boyun eğmedik! Bu onurlu duruşu Pirlerimizden devraldık. Asla zalime biat etmeyeceğiz! Bizim adalet mücadelemiz sadece kendimiz için değildir. Bizim kavgamız; bu topraklarda yaşayan bütün halkların, bütün inançların ve tüm ezilenlerin "EŞİT YURTTAŞLIK" mücadelesidir! Alevilerin inancını asimile etmeye çalışanlara, işçiyi sömürenlere, kadını yok sayanlara karşı tek çaremiz: Eşit yurttaşlığa dayalı, demokratik ve laik bir Cumhuriyettir!" denildi. Etkinliğe Başkan Yardımcısı Metin Tunçer ile birlikre katılan Edremit Belediye Başkanı Mehmet Ertaş ise yaptığı açıklamada, "Akçay Cumhuriyet Meydanı’nda Pir Sultan Abdal Kültür Derneği Edremit Şubesi tarafından düzenlenen ‘33 Can, 33 Bağlama’ anma programına katılarak Madımak’ta yitirdiğimiz canlarımızı saygı ve özlemle andık. 2 Temmuz 1993’te yaşanan acı hafızamızdaki yerini koruyor. Aradan geçen yıllara rağmen kaybettiğimiz canlarımızı unutmuyor, onların anılarını yaşatmaya devam ediyoruz. Birlik, kardeşlik, hoşgörü ve barışın önemini bir kez daha hatırladığımız bu anlamlı programın düzenlenmesinde emeği geçen dernek yönetimine ve katkı sunan tüm herkese teşekkür ediyor; Madımak’ta yitirdiğimiz 33 canı bir kez daha saygı ve rahmetle anıyorum. Unutmadık, unutturmayacağız." dedi. Haber: Hasan AKAR





































































