Namaz Vakitleri
  • Zaman Gazetesi

BAUN 1. Turizm Rehberliği Kongresi

Bu haber 472 kere okunmuş. 03.05.2018 Perşembe 17:46

Balıkesir Üniversitesi (BAUN) Turizm Fakültesi Turizm Rehberliği Bölümü tarafından Türkiye’de ilk kez gerçekleştirilen “BAUN 1. Turizm Rehberliği Kongresi” kapsamında Edremit ilçesindeki Tarihi Antandros Şehri Kazı Alanı gezisi gerçekleştirildi. Balıkesir Üniversitesi’nin 2017-2018 Eğitim Öğretim Yılı faaliyetleri arasında yer alan Turizm Fakültesi Turizm Rehberliği Bölümü tarafından hazırlanan iki günlük “BAUN 1. Turizm Kongresi” teknik gezilerle son buldu. Akademisyenleri, sektör temsilcileri ve turist rehberlerini buluşturan kongre kapsamında Edremit’in Altınoluk Mahallesi’nde ve Kazdağları eteklerinde yer alan Tarihi Antandros Şehri Kazı Alanı’nı giden 80 kişilik heyet, sürdürülen kazı çalışmaları hakkında bilgiler alıp incelemelerde bulundu. Antandros Derneği Başkanı Gülçin Cömert öncülüğünde misafir edilen heyet, kazı ekibi yetkililerinden ayrıntılı bilgiler aldı. Kongre ve gezi çalışmasıyla ilgili açıklamalarda bulunan BAUN Turizm Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Cevdet Avcıkurt, “Okulumuz 1975 yılında kuruldu. 2013 yılında fakülteye dönüştü. Turizm İşletmeciliği, Turizm Rehberliği ve Gastronomi ve Mutfak Sanatları adıyla 3 bölümümüz var. Önceki yıllarda gastronomi ve mutfak sanatları alanlarında kongreler yaptık. Bu defa da Turizm Rehberliği alanında Türkiye’de ilk defa bir kongreye ev sahipliği yapıyoruz. Bir gün önce 30’un üzerinde katılımcı üniversiteden gelen konuklarımıza çok sayıda bildiri sunuldu. Sektör temsilcileri de vardı. Bu gün de Kazdağları bölgesinin ve Ayvalık bölgesinin tarihi dokusunu tanıtmaya çalışıyoruz. Katılımcılar çok memnun. Bu kongrelerimizi önümüzdeki yıllarda uluslar arası boyutlara taşımayı hedefliyoruz. Bölgemizin farkındalığını ön plana çıkartmaya çalıyoruz. Balıkesir, 2 denize kıyısı olan, 320 kilometre sahil bandına sahip bir ilimiz. Tarihi arkeolojik açıdan son derece zengin bir il. Turizm rehberliği açısından da bir açık hava müzesi şeklindeyiz. Arkeolojik kültürel değerlerinin ön plana çıkartılması çok önemli. Kongremiz de çok faydalı oldu. Yasal sıkıntıların giderilmesiyle birlikte büyük tur firmalarının bu bölgeye girmelerini istiyoruz. Bu sayede belki 12 ay turizm yapma imkanı doğacaktır. Bölgemiz bu potansiyele sahip. Yabancı turistlerin de ilgisini fazlasıyla çekeceğine inanıyoruz” dedi. İstanbul Rehberler Odası Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Eğinlioğlu da, “Antandros Antik Kenti’ni ziyarete geldik. Kongre çok başarılı. Bu tip yerlerin tanıtımı çok önemli. Antandros kazı ekibi yaklaşık 10 yıldır çalışıyor. Çok güzel şeyler meydana gelmiş. İlk Roma dönemine ait çok güzel freskler var. Bu yerdeki tüm yapıların gün yüzüne çıkartılabilmesi için özellikle kamuoyunda gerektiği yeri almasını diliyoruz. Yaygınlaşıp tanınması gerekiyor. Bu doğrultuda biz de elimizden gelen çabayı göstereceğiz. Kazı ekibine emeklerinden dolayı teşekkür ediyorum” şeklinde konuştu. Antandros Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Gülçin Cömert ise, “Türkiye’de ilk kez düzenlenen bu kongrenin heyeti ile birlikteydik. Akademisyenlerle birlikte olmak bizleri çok sevindiriyor. Antandros çok önemli bir antik kent. Kazı ekibimiz, belediyemiz ve derneğimiz olarak çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Türkiye turizminin Avrupa’ya açılan kapısıdır burası. Çünkü Aeneas Rotası’nı tüm Avrupa biliyor. Bu rota buradan geçiyor. Biz de bu konuda farkındalık oluşturmaya çalışıyoruz. İş birliği candır. Üniversitemize çok teşekkür ediyoruz” dedi. 80 kişilik kongre ekibi, kazı alanı incelemesini tamamladıktan sonra toplu halde hatıra fotoğrafları çektirdi ve Ayvalık ilçesine hareket etti.