Namaz Vakitleri
  • Yeni Asta Gazetesi
  • Yeni Şafak Gazetesi
  • Zaman Gazetesi

BAŞKAN GENÇER VE CHP’DEN AYSAM-AYVADA SANAT MERKEZİ VE KADİR ÜNLÜ MÜZİK DERNEĞİ’NE ZİYARET

Bu haber 724 kere okunmuş. 13.02.2019 Çarsamba 08:22

Ayvalık Belediye Başkanı ve CHP Ayvalık Belediye Başkan adayı Rahmi Gençer, parti teşkilatıyla birlikte AYSAM-AYVADA Sanat Merkezi ile Kadir Ünlü Müzik Derneğini ziyaret etti. Başkan Gençer’e, Çarşamba günü yaptığı ziyarette CHP İlçe Başkanı Hüseyin Şalmanlı ve ilçe yönetimi eşlik etti. Başkan Gençer ve CHP ilçe teşkilatı, AYSAM-AYVADA Sanat Merkezi Başkanı Hüseyin Gelici ve dernek yönetim kurulu tarafından karşılandı. “SIKINTILAR, ZORLUKLAR YAŞADIK AMA BÜYÜK KISMINI HALLETTİK” Zor bir dönemde Belediye Başkanlığı görevini üstlendiğini belirten Başkan Gençer, “Sıkıntılar, zorluklar yaşadık ama bunların büyük kısmını hallettik. 50-60 yıllık birikimi olan sorunların sadece bu dönemde çözülmesi mümkün değil. Alt yapı sorunları büyükşehre ait. Ulaşım da öyle. Bu sorunlarla ilgili büyükşehir meclisinde en çok konuşan kişi benim. Benden fazla söz alıp, kürsüye çıkıp, kendi memleketini ya da derdini anlatan başka kişi yok orada. Bunları anlatıp, kavga düzeyine getiren ben oldum. Mahkemelere verdim, çok mücadele ettim. Şimdi bunların büyük kısmının ayağı yere basar oldu. 80 milyona çıktı Ayvalık’ın yıllık bütçesi. Yaptığımız yolların haricinde alt yapı onarımları sonucu kazılan yolların onarım çalışması da var. Bunları da çözmeye çalıştık ama tam beceremedik. 3 ekibimiz, BASKİ’nin açtığı çukurları kapamaya çalışıyor. Elimizden geldiği kadarını kapattık ama haber vermiyorlar. Biz vatandaşlardan ya da zabıtalardan öğreniyoruz. Bu dönem de görev alırsak bu sorunların üstesinden geleceğiz” dedi. “DOĞAL ALANLARIMIZI SERMAYAYE YEDİRMEMEK İÇİN MÜCADELE VERDİM, ADAYLIĞIM GİDİYORDU” Ayvalık’ta geçen hayatında, çocukluğundan beri hizmet ettiğini belirten Başkan Gençer, “Ülkenin yaşadığı bu dönemde baskıcı ceberut hükümete karşısında her zaman savaş verdik. Özellikle doğal alanlarımızı rant gruplarına, sermayeye yedirmemek için büyük mücadele verdik. Bu mücadelede Ayvalık’ın sivil toplum örgütleri ve CHP her zaman bizimle birlikte oldu. Benim adaylığımda gidiyordu. Ama ben görevde olduğum sürece Ayvalık’ın doğal alanlarının bozulmasını engellemek üzere söz verdim. Seçimden sonra yine büyük saldırılar gelecek rant ve sermaye çevrelerinden. Ayvalık’ın doğal alanlarının imar planına sokulması ya da korumaların kalkması için çalışmalara başladılar veya bitirdiler. Önümüze koyacaklar. O yüzden sizden ricam, birlikte çalışarak Ayvalık’ı ranta teslim etmeyelim. Desteğinizden şüphem yok” dedi. “İLK 1 YILDA İLÇEDEKİ TÜM YOL SORUNUNU BİTİRECEĞİM” Herkese hitap edecek yeni projeler hazırladığını belirten Başkan Gençer, “1 yıl içinde Ayvalık’taki yol sorununu bitireceğim. O nedenle ilk yıl çok büyük yatırım yapmayı düşünmüyorum ama projelerimi 5 yıl içinde bitireceğimi de taahhüt ediyorum. Küçük hali yeniliyor daha güzel bir yer haline getiriyoruz. Büyük hal içinde projemiz var. Altınova’da uzun göl çevresine bir rekreasyon alanı yapıyoruz. Kırlangıç Yaşam Alanını 2020 Nisan ayında açacağız. Halka açık, müthiş bir yer kazandıracağız. Aya Triada’yı da ayağa kaldırıp bir kültür merkezi yapacağız. Küçükköy’de 4 değirmen tahsis ettik. İlk etapta birini yapıp turizme kazandıracağız. Altınova’da Atatürk Parkı ve meydan düzenlemesi yapacağız. Pazar yerini kaldırıp eski futbol sahası yakınlarına modern kapalı bir Pazar yeri yapacağız. Sarımsaklı’da ki eski Maliye Kampının deniz kıyısında halk plajı yapacağız. Kamp kısmını da kiralamak istiyoruz. Sarımsaklı sahilini baştan başa geçen ve Küçükköy’e bağlanan bisiklet yolu projesi hazırladık. Güneş enerjisi üretmek için Akçapınar köyünde bir arazi tahsis ettik. Belediyemizin tükettiği elektriğin yüzde 40’ına yakın bölümünü kendiüretir hale getireceğiz. Sarımsaklıda kavşak düzenlemesi yapacağız. Ayvalık merkezdeki sebze ve meyve toptancılarını çıkartıyoruz. Anlaşma yaptık. Cunda sahilinde yer taşları doğal taşlarla düzenlenecek. Bağyüzü, Çakmak ev Akçapınar’a halı saha yapacağız. Lale Adasına bir mesire alanı yaptık. Halkın ihtiyacı vardı. Bu alanı büyütüp ön kısmına 120 teknelik balıkçı barınağı yapacağız. Şehir merkezinde gezi tekneleri için 06 mevkiinde bir iskele yapıp tekneleri orada toplamaya ilişkin projemiz olacak. Belediye hizmet binası yapmak istiyoruz. Altına 600 araçlık otopark alanı olan. Tostçular Çarşısını yeniliyoruz. 3 adet kreş yapacağız. Bize bırakılan Cumhuriyet Meydanı ile ilgili düzenleme projemiz var. Bize 3,5 ay önce verilen Ana arterimizi seçime kadar asfaltlamayı planlıyorum. Sosyal Hizmet merkezimizden Küçükköy Kültür Merkezine, evde bakım ve sağlık hizmetinden Gençlik Merkezimize, Kırlangıçtan Organize Sanayi Bölgesine kadar nasıl bu çalışmaları başardıysam, projelerimi de o şekilde yapmak istiyorum” dedi. “ÇOK YOL YAPTIK AMA YETİŞEMEDİK” Ayvalık’ta çok sıkıntılı bölgeler olduğunu belirten Başkan Gençer, “Zamanında bilmeden bilinçsizce dere yatakları ve denize sıfır arazilere yapılmış konutlar var. Bunlar yaşayanlar içinde zor belediye için de zor. Büyük paralar harcamak lazım. Uç noktalarda var yapamadığımız bölgeler ama yol çok yaptık, yetiştiremedik. Alt yapı çalışması yapıyorlar, kazıyorlar haber vermiyorlar. Elektrik hatlarını Mayıs ayında yer altına aldılar. Her şeyi üst üste yaşadık bu dönem. Yapıyoruz arkadan ama yetişemiyoruz. Yol yapacağız. Ak Parti yol yaparak belediyeler kazandı. Sosyal işler yapıyoruz. Yaşlılara, çocuklara bakıyoruz. Şehirdeki aktivitelere destek oluyoruz ama bundan sonra yol diyorum. 1 sene de bitiririz, ilçemizde sıkıntılı yol kalmaz” dedi. Dernek üyeleri, ‘Yılmayın. Ayvalık’ı bırakmayın’ mesajını verdi.